29 de gener 2014

seeger

Ha mort Pete Seeger. Poc a poc van morint tots els meus referents, de la infància, de la joventut…el meu món va desapareixent. Em va sorprendre ahir que tothom fes referència al Pete Seeger combatiu, gran defensor dels drets civils i no es parlés de la seva relació amb els nens, Sesam's street etc…Per a mi Seeger és la meva infància, és Xesco Boix que va versionar un munt de les seves cançons, és Abiyoyo, és Què se n'ha fet d'aquelles flors?, és la banda sonora del meu jo nena. I a casa segueix, més viu que mai. La meva filla, fa poques setmanes encara ens va fer escoltar tots els cd que tenim de Xesco Boix i d'Ara va de bo ( i en tenim un munt!) d'inici a fi, sense saltar-nos cap cançó! Seeger no passarà mai de moda.
I m'encanta aquesta fotografia i m'ha fet pensar que vam ser una generació afortunada, teníem la gran Emma Cohen fent de Caponata a Barrio Sésamo, els Comediants i Els joglars a Terra d'escudella…I Xesco Boix que ens va apropar al gran Pete Seeger.