27 d’octubre 2007

bicicleta

Ramon Casas i Pere Romeu en tàndem. Ramon Casas


Fa unes setmanes que m'he enganxat a la bici. M'agrada anar amb bicicleta per la ciutat, tinc la sort de viure al centre de l'Eixample i a quasi tot arreu puc arribar-hi a peu o amb bici. Però fins ara em feia una mica de respecte agafar-la, només ho feia per anar a voltar pel parc i poca cosa més. Finalment m'he atrevit a anar més enllà, faig un curs i he d'anar a Hostafrancs i hi vaig pedalejant i em sento molt bé, arribo de bon humor, vaig cantant fluixet mentre al meu costat els cotxes fan cua o s'estressen. I bé, és una petita addicció,ara vaig al cine en bici, aquesta setmana tinc previst anar un matí al Caixafòrum i espero arribar-hi amb la meva bici italiana (la vaig comprar a Itàlia després d'un sobtat rampell que em va agafar), fa anys m'encantàven les ciutats italianes de l'Emilia Romagna plenes de bicis negres precioses. Per sort Barcelona ha canviat en aquest sentit i està plena de ciclistes! Casas va pintar aquest quadre per decorar les parets de "Els Quatre Gats", tot i que l'obra original era més gran (va ser retallada posteriorment) i hi havia escrit "per anar amb bicicleta no es pot dur l'esquena dreta"!

2 comentaris:

núria alemany ha dit...

M'encanta aquest blog proustià i artístic... Llarga vida! Per cert, jo encara no m'atreveixo a anar en bici per Barcelona, deu ser que sóc de poble...

Fina ha dit...

Ara Barcelona és bicolor!blanc i vermell de tantes bicicletes de lloguer que hi han.