09 de maig 2009

lorca

La casa de Bernarda Alba. Direcció, Lluís Pasqual.

M'agrada moltíssim Lorca. Des de sempre, i tinc una predilecció per La Casa de Bernarda Alba.
Avui he anat a veure l'esplèndid i fidelíssim muntatge que ha fet de l'obra Lluís Pasqual al TNC.
Nomès un però, Núria Espert no és la Bernarda que m'esperava. L'he trobada molt poc creïble o potser és una interpretació diferent, vull dir que no es veu la dona forta, dominant, que ens ha de fer por, tal com interpreto que va escriure Lorca. La seva és més humana, dèbil,reprimida, potser massa vella...La veritat és que em quedo amb la increïble Maria Jesús Valdés que vaig veure al muntatge del Bieito ara fa 10 anys i que em va fascinar fent duet amb la Julieta Serrano. I també prefereixo les interpretacions de la Irene Gutiérrez Caba i la Florinda Chico a la pel.lícula que va fer el Mario Camus de l'obra.
Tot i la meva petita decepció amb l'Espert i la Sardà que m'ha agradat més, tot i que ja he dit que prefereixo les altres versions, val molt la pena. No deixen de ser dues grans actrius i la resta de protagonistes estan meravelloses. I l'obra em segueix provocant una emoció intensíssima.