14 de febrer 2012

hedda

Brutal la Hedda Gabler de David Selvas al Lliure! M'ha entusiasmat. Tenia moltíssimes ganes de veure la seva versió del clàssic d'Ibsen. I això que el maig de 2005 vaig veure, també al Lliure, la Hedda Gabler interpretada per la magnífica Isabelle Huppert, per tant les meves expectatives eren grans. Però aquesta versió m'ha agradat molt més, Marc Rosich ha fet una adaptació actual, brillant, lleugera. Max Glaenzel, una escenografia magnífica, una casa nòrdica, minimalista...tot plegat ens fa entendre molt més la Hedda Gabler, els seus comportaments, les seves desil.lusions, el seu nihilisme...
I què dir de Laia Marull? Personalment és una actriu que em fascina, tant en el cinema com en el teatre. Ja l'havia vista fent Lulú i Mare coratge amb Mario Gas. Ens regala una Hedda sublim, passada de voltes, però tan intensa, tan de veritat, tan postmoderna...Aquesta Hedda Gabler quedarà com un dels espectacles de la meva vida...Imprescindible!