12 d’abril 2011

rússia

Rússia a la meva vida. Març ha sigut un mes rus. Vaig anar a veure Les tres germanes de Txékhov al Teatre Lliure, obra dirigida per Carlota Subirós. Un text que em va semblar meravellós, i que vaig trobar molt actual, tot i haver passat més d'un segle, en el nostre present de crisi econòmica i de valors. El somni de Moscou, d'un futur millor que no arribarà, unes vides buides, sense sentit, que no saben com omplir-se. Una obra que emociona. L'escenografia molt lleugera, les actuacions àgils i brillants.

I seguint amb Rússia, vaig anar al TNC a veure Un mes al camp de Turguénev. Amb una Sílvia Bel esplèndida, com sempre diria jo, en una comèdia trista, lluminosament trista, com diu el seu director Josep Maria Mestres. Però molt captivadora. Amors, desamors, la noblesa russa vivint el seu moment de glòria, i amb la música inèdita de Lluís Llach. No és un text com el de Txékhov, però el muntatge i l'obra em van agradar força.
I per acabar el meu mes rus, vaig llegir El doctor Zhivago de Borís Pasternak en la primera edició traduïda directament del rus al castellà. Una meravella. I per cert, bastant diferent de la pel.lícula!