24 de gener 2010

roig

Montserrat Roig retratada per Pilar Aymerich.
Avui he anat a l'espai Brossa a veure M de Roig: Paraules d'avui, un espectacle emotiu, brillant que m'ha encantat. Cal dir que sóc una devota admiradora de Montserrat Roig, com a escriptora, El temps de les cireres és el meu llibre de capçalera, com a dona, com a persona, em sentia i em segueixo sentint molt propera als seus pensaments, als seus ideals. La seva mort em va colpir moltíssim, recordo que estudiava a la facultat i que vaig sentir una pèrdua immensa...
L'espectacle d'avui fantàsticament interpretat per Mariona Casanovas, en una mena de reencarnació de la Roig, i pel guitarrista Emili Cuenca, era una selecció d'alguns dels articles recollits a Un pensament de sal, un pessic de pebre que va escriure al diari Avui. Temes que m'han frapat per la seva actual vigència, com si els anys no haguéssin passat. Bonjour tristesse!

1 comentari:

Anònim ha dit...

Doncs per els que hem tingut la sort de veure-la i per els que no, comunicar-vos que l' Espai Brossa l' ha tornat a programar del 28 d' Abril al 16 de Maig. Una ocasiò magnifica per tornar a disfrutar-la. No us la perdeu!