12 de maig 2010

tàpies

Prajna=Dhyana. Antoni Tàpies 1993.


Tàpies m'apassiona. És un dels meus pintors vius preferits. Sense dubtes. Fa unes quantes setmanes vaig anar a la seva Fundació, que acaba d'estrenar remodelació-xulíssima!-, per veure l'exposició Els llocs de l'art, atreta pel magnífic llibre amb el mateix títol que em van regalar el Nadal de 1999 i que fullejo sovint. Es mostrava l'esplèndida col.lecció d'art de Tàpies, quin bon gust que té, és increïble, des de l'art egipci antic fins a l'art modern, ple d'objectes rituals, força peces orientals exquisides, un Goya, Max Ernst...encara augmenta més la meva admiració per l'artista.
A més podem veure obres de Tàpies brutals. Els seus estudis sobre el cos m'impacten. Tàpies cerca de fer-nos sentir dolor, talls, ferides, pell de tela foradada...

Mirada i mà. Antoni Tàpies, 2003.

Mans, peus, ulls..."vaig començar pintant ulls,acabaré pintant ulls"...Pintures matèriques que ens fan sentir la matèria a través dels ulls.


Figura sobre fusta cremada. Antoni Tàpies, 1947.

Pintures antigues, actuals totes plenes de força, de vida, de màgia, de saviesa. Sempre més profund. És un gran, gran artista. Realment em fascina.